کاربرد اپوکسی و پلی یورتان در عایق بندی

کاربرد اپوکسی و پلی یورتان در عایق بندی

کاربرد اپوکسی و پلی یورتان در عایق بندی

هدف ازآغاز تولید اپوکسی وپلی یورتان جهت پوشش سطوح کف،دیوار وسقف جهت یکپارچگی و بدون درز سطوح و جلوگیری از رشد میکروب و ……بوده و هم اکنون نیز کاربرد اصلی آن در همین جهت میباشد .

با توجه به اینکه اپوکسی،روکش اپوکسی، کفپوش اپوکسی ،پلی یورتان،کفپوش پلی یورتان تا حدودی کنترل سرمایشی و گرمایشی دارد. در مواردی تولیدکنندگان اپوکسی ومجریان اپوکسی جهت عایق بندی اپوکسی یا پلی یورتان را پیشنهادمیدهند،بخصوص در سطوح لوله ها و مخاذن.

با توجه به اینکه کنترل سرمایشی و گرمایشی اپوکسی و پلی یورتان چندان بالا نیست از این محصولات نمیتوان در هر سطوحی جهت کنترل دما استفاده نمود.

در صنعت سطوح مختلفی وجود دارد که دمای آن بسیارزیاد یا کم است و در صورت اجرای اپوکسی یا پلی یورتان مقاومت زیادی ندارد و خیلی سریع واکنش نشان میدهد.
به همین دلیل تولید کنندگان اپوکسی و پلی یورتان و مجریان اپوکسی حتما باید این مورد مهم را در نظر بگیرند.

مورد بعدی مقاومت کم این محصولات در سطوح فضای باز میباشد و بناچارهرچند وقت یک بار باید لایه روی سطوح مجددا بازسازی شود و این شیوه هزینه بالائی را به مصرف کننده تحمیل میکند.

در دو دهه اخیر انواع نانو عایق رطوتی وحرارتی شامل:نانو عایق رطوبتی مایع،نانوعایق رطوبتی مایع شفاف رقیق،نانوعایق رطوبتی مایع شفاف رقیق،نانوعایق حرارتی مقاوم در بالاترین دما و کمترین دما اختراع گردیده و وارد بازار گردیده است که پاسخ گوی تمامی مصرف کنندگان میباشد .

با توجه به قیمت اپوکسی که افزایش چشمگیری داشته این محصولات جایگزین مناسبی بجای اپوکسی و پلی یورتان میتواند باشد .

علاوه بر قیمت مناسب کیفیت و طول عمر آن چند برابر از اپوکسی و پلی یورتان بیشتر است.

عایق ضد حریق رنگی و ضد حریق سیمانی نقش جداگانه ای دارد که نباید با این محصولات مقایسه کرد.

میزان چسب صنعتی و چسب چند کاره درعایق بندی نقش بسزائی دارد و اطلاع رسانی این به عهده تولید کنندگان انواع عایقهای رطوبتی و حرارتی میباشد.

ارسال یک پیام

Create your account