اهمیت عایق بندی در نما

اهمیت عایق بندی در نما

اهمیت عایق بندی در نما

در ساخت هر گونه بنائی پس از مراحل مختلف ساخت شامل فونداسیون،سازه ستونها،دیوار چینی و بام پس از نازک کاری داخل ساختمان بخش ساخت نما شروع میشود و عایق نما از اساسی ترین بخش میتوان نام برد،قبلا نیز اشاره گردید اغلب سازندگان یا به عایق نما دقت لازم را نمیکنند یا با محصولات قدیم شناخته شده سازندگان استفاده میکنند.
در این موردهمانندعایق بام میتوان اشاره کرد که با محصولات نوین در هر مرحله از دیوار چینی عایق بندی کرد در مرحله دیوار چینی میتوان از میکروژل بتن ترکیب با بتن سخت،بتن سخت رنگی عایق نما را انجام داد و یا پس از دیوار چینی از عایق رطوبتی مایع یا عایق رطوبتی شفاف،عایق رطوبتی رنگی استفاده کرد در صورت عدم استفاده در این مراحل پس از سنگ کاری،سرامیک نما،رنگ آمیزی نما از عایق رطوبتی شفاف برای عایق نما استفاده کرد.
محصولات نوین همانطور که اشاره شد در هر مرحله از ساخت یا در بناهای قدیمی نیاز به تخریب نما ندارد و براحتی میتوان از این محصولات به بهترین شکل ممکن روی نمای اجرا شده استفاده کرد.
تمام مشکلاتی که در بناهای قدیمی یا بناهای ساخت جدید وجود دارد کاملا قابل حل میباشد وبرای سازندگان یا مصرف کنندگان لازم است اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد،درنماها نیز ضرورت دارداز عایق ضدحریق رنگی یا ضد حریق سیمانی استفاده گرددوقبلا نیز اشاره گردید که در اکثر بناهای جدید الزامی است و در صورت عدم استفاده از عایق ضد حریق رنگی یاضد حریق سیمانی سازمانهای مربوط به مسکن تائید نمیکنند وپایان کار بنا را صادر نمیکنند،سازندگان مجبورند ازاین قوانین پیروی کنند.
در تمامی محصولات نوینی که ذکر شد ضرورت ترکیب چسب چند کاره یا چسب صنعتی مخصوص الزامی است تا محصولات با چسبندگی بالا به نما بچسبند تا بهترین عایق نما اجرا گردد.
عایق نما در مراکز باران خیز و گرمای شدید درصورت ضعیف بودن مصالح عایق نما مشکلات زیادی رخ میدهد و استفاده کردن از محصولات جدیدنقش بسزائی دارد و تمامی مشکلات مصرف کننده را برطرف میکند.

ارسال یک پیام

Create your account