اهمیت عایق بندی در انواع کف

اهمیت عایق بندی در انواع کف

اهمیت عایق بندی در انواع کف

انواع کف در بنا ها یا سوله ها وجود دارد که با توجه به نیاز مصرف کننده و نوع کاربرد از محیط ساخته شده نوع عایق بندی تعیین میگردد.
در تمامی بناها وسوله ها اکثرسازندگان توجه خاصی به عایق کف دارند و از هرگونه مصالحی که در کف استفاده میکنند عایق کف چه در طبقات یا طبقات پارکینگ زیر زمین از ضروریتات میباشد.
محصولات نوینی که اختراع گردیده در هر مرحله از کف سازی میتوان استفاده کرد در صورت بتن ریزی قبل از آن میتوان از میکروژل بتن،بتن سخت،بتن سخت رنگی استفاده نمود،در صورت عدم اعمال آن در مرحله بتن ریزی میتوان پس از بتن از محصولات نوین انواع عایق رطوبتی مایع:عایق رطوبتی شفاف،عایق رطوبتی رنگی و….روی بتن اجرا کرد.
اگر در این مرحله نیزعایق کف صورت نگیرد و روی کف از سنگ یا سرامیک یا انواع پارکت یالمینیت و……استفاده شده باشد،بازهم میتوان انواع عایق رطوبتی مایع (بستگی به نوع محصولی دارد که در کف اجرا گردیده)بکار برد و بدلیل عدم تخریب کف یکی ازمهمترین نیازها برای سازندگان یا مصرف کنندگان میباشد.
از گذشته نه چندان دور تاکنون بعضی از سازندگان جهت عایق کف و زیبائی از انواع اپوکسی،کفپوش اپوکسی،روکش اپوکسی،پلی یورتان،کفپوش پلی یورتان استفاده میکنند که با این روش هم کف سازی زیبا و عایق کف را همزمان ایجاد میکند.
انواع کف در طبقات روی زمین یا در زیر زمین الزام عایق ضد حریق رنگی یا ضد حریق سیمانی از طرف سازمانهای زیربط صنایع مسکن یا صنعتی وجود دارد ودر عصر حاضرتوجه کردن به این گونه مصالح ایمنی و آسایش را بدنبال خواهد داشت.
در بعضی از کف های ساختمانی یا سوله ها در داخل کف از تاسیسات(لوله آب،برق،سیستمهای سرمایشی و گرمایشی)بکار میبرند ومحافظت از این گونه محصولات درون کف اهمیت ویژه ای دارد.
قبل ازاستفاده کردن ازتجهیزاتی که درون کف اجرا گردد میتوان تمامی آنراعایق بندی کردتا دوام طول عمربالائی داشته باشد ودرآینده برای مصرف کننده مشکل ایجاد نکند.
در صورت توجه کردن به توصیه هائی که در این مقاله ارائه گردید تمامی سازندگان یا مصرف کنندگان اطمینان خاطری ازمحیطی که ازآن استفاده میکنند پیدا میکنند.

ارسال یک پیام

Create your account