کفپوش اپوکسی جایگزین سنگ – سرامیک – لمینت و……

کفپوش اپوکسی جایگزین سنگ

کفپوش اپوکسی جایگزین سنگ – سرامیک – لمینت و……

از دیرباز تاکنون بیشترین کار فرمایانی که در پروژه های ساختمانی , تجاری , اداری , مسکونی و … کار می کنند اکثرا از محصولات شناخته شده مانند سنگ – سرامیک – و … استفاده می کنند .
نزدیک به چندین سال است بعضی از کارفرمایان جهت زیبایی و فروش راحت تر ساختمانهای تجاری – اداری و … ازاپوکسی یا کفپوش اپوکسی یا روکش اپوکسی و پلی یوتان یا روکش پلی یوتان یا کفپوش پلی یورتان استفاده می کنند .
بدلیل زیبایی و تنوع رنگ و شفافیت بالا اپوکسی را محصول مناسبی جهت جایگزین کردن محصولات قبلی می کنند .
در بیشتر پروژه ها بخصوص در پارکینگهای طبقاتی کفپوش اپوکسی(بصورت پوست پرتقالی) که این خاصیت جهت جلو گیری از لغزنده گی و مقامت بالا را استفاده می نمایند و روز به روز با توج به اطلاع رسانی مناسب و جامع واثبات واطمینان از محصول مصرف اپوکسی یا کفپوش اپوکسی یا روکش اپوکسی و پلی یورتان یا روکش پلی یورتان یا کفپوش پلی یورتان در صنعت ساختمان روز بروز بیشتر می شود.
علاوه برمحصولات قید شد طی یک دهه انواع نانو عایق رطوبتی مایع،نانوعایق رطوبتی رنگی،نانوعایق رطوبتی مایع شفاف غلیظ ،نانو عایق رطوبتی مایع شفاف رقیق تک جزئی پایه آب کاملا زیست محیطی با بالاترین کیفیت و طول عمر بالا و کمترین هزینه اختراع و تولید گردیده است که جایگزین مناسبی میتواند باشد.
در موازات کاربرد این محصول قابلیت:عایق بام،عایق نما،رنگ
نما،رنگ استخر،عایق مخزن،عایق نما،انواع عایق سوله،عایق لوله ومخاذن راشامل میگردد.
با توجه به راحتی و سرعت کار و زیبایی و تنوع رنگهای مختلف و بخصوص خط کشی کردن آن در پارکینگ و یکدست بودن کف بعضی از کارفرمایان اپوکسی را به دیگر محصولات ترجیح می دهند.
لازم به توضیح است که بتن سخت رنگی همراه با میکرو ژل بتن اجرای ماله پروانه یا بتن سخت با افزودن میکرو ژل بتن اجرای ماله پروانه علاوه بر استحکام وزیبائی قابل خط کشی نیز میباشد.
هم اکنون در بیشتر پروژه های تجاری و اداری سعی دارند تا بدلایلی که قبلا ذکر شد از اپوکسی یاکفپوش اپوکسی یاروکش اپوکسی استفاده می کنند .
و در پارکینگها یا فضای رو با از بتن سخت رنگی با ترکیب میکرو ژل بتن اجرای ماله پروانه یا بتن سخت با افزودن میکرو ژل بتن اجرای ماه پروانه استفاده کنند.
محصولاتی که ذکرشد محصول جدیدی میتواند جایگزین آن گردد شامل:انواع نانوعایق رطوبتی مایع،نانوعایق رطوبتی رنگی،نانوعایق رطوبتی شفاف غلیظ،نانوعایق رطوبتی مایع شفاف رقیق که مجددا تاکید مشود علاوه بر کاربرهای فوق میتواندازآن به عنوان:عایق بام،عایق مخزن،عایق استخر،رنگ استخر،عایق نما،عایق بناها وسوله،عایق لوله ومخاذن میتوان نام برد.
روز به روز مصرف اپوکسی دراغلب کشورها بیشتر می گرددو اخیرا قیمت اپوکسی و مجریان اپوکسی افزایش زیادی پیدا کرده است.
اهمیت چسب صنعتی یا چسب چند کاره و ترکیب آن باموادکیفیت بالا نقش مهمی دارد.
به همین دلیل افرادی زیادی از تولید کنندگان اپوکسی ومجریان اپوکسی اجرای محصول جایگزین تمام کفپوشهای قبلی مانند سنگ ،سرامیک و…… اپوکسی را پیشنهاد میدهند و به این محصول روی آورده اند و بازار رقابتی فشرده تر شده است و ملاک بیشتر کار فرمایان کیفیت مناسب و قیمت آن است که معمولا این دو پارامتر مهم در تصمیم گیری آنان تاثیر گذار است و جهت انتخاب پیمانکاران سعی می کنند بهترین گزینه را انتخاب کنند و مهمترین عامل قدرت چسب صنعتی یا چسب مایع چند کاره میباشد.
گزینه دیگر برای بعضی از سطوح بتن سخت رنگی با ترکیب میکرو ژل بتن اجرای ماله پروانه یا بتن سخت با افزودن میکرو ژل بتن اجرای ماله پروانه کاربرد موثری دارد.
به موازات اپوکسی یا کفپوش اپوکسی یا روکش اپوکسی در مواردی در بعضی از سطوح مجریان اپوکسی یا تولید کنندگان اپوکسی پلی یورتان یا کفپوش پلی یورتان یا روکش پلی یورتان راکه تفاوتهایی با اپوکسی دارد در سطوح خاصی که کاربرد خاص دارد مانند سالنهای ورزشی پیشنهاد میکنند.
متاسفانه به ضرورت چسب صنعتی یا چسب مایع چند کاره اشاره ای نمیکنند.
با اینکه بتن سخت با ترکیب میکرو ژل بتن اجرای ماله پروانه یا بتن سخت رنگی و افزودن میکرو بتن اجرای ماله پروانه از استحکام بالاو زیبائی برخورداراست بدلایل عدم شناخت این محصولات معمولا بسیار کم این محصول را پیشنهاد میدهند.
در هر جائی که از هر نوع کفپوش استفاده میگردد جهت ایمنی استفاده کردن از ضد حریق سیمانی یا ضد حریق رنگی برای سازه ها اجتناب ناپذیر است و کارشناسان لازم است ضرورت آنرا به کارفرمایان اطلاع رسانی کنند.
در اغلب مکانهائی که از محصولات فوق استفاده میکنند در بعضی از موارد نیاز و اجرای عایق ضد حریق رنگی یاضد حریق سیمانی الزامی است و مهمترین نقش را در ترکیب این گونه مواد باید لحاظ کرد میزان و قدرت چسب صنعتی یا چسب مایع چند کاره ضرورت اصلی این محصول است.
قویترین پوشش در سطوحی که ضروت دارد از آن استفاده کرد بتن سخت رنگی با ترکیب میکرو ژل بتن اجرای ماله پروانه و بتن سخت باافزودن میکروژل بتن اجرای ماله پروانه میباشد وبدلیل افزایش قیمت اپوکسی و مجریان اپوکسی در بعضی از سطوح گزینه مناسبی است.

ارسال یک پیام

Create your account