مشکلات عایق های قدیمی پشت بام ساختمان

مشکلات عایق های قدیمی پشت بام ساختمان

مشکلات عایق های قدیمی پشت بام ساختمان

از دورانی که انواع بناهای کوچک ،متوسط،بلند مرتبه یا انواع سوله ها یا انبار کارخانجات ساخته شده است اغلب سازندگان یا مصرف کنندگان مشکلات فراوانی جهت جلوگیری از رطوبت یا رسوخ آب یا نم داشته اند و در مواردی شاهد خرابی یا ترمیم مجددعایق بام یا بهتراست گفته شود عایق بندی بام مرتب مشکل دارند.
در مواردی سازندگان یا مصرف کنندگان ناچارند بدلیل سنگینی بام سقف بام راتا حدودی تخریب کنند و مجددا از محصولات قبلی استفاده نمایند واین موضوع علاوه بر زمان هزینه زیادی را برعهده مصرف کننده تحمیل میکند و متاسفانه باز هم مشکلات قبلی ایجاد خواهد شد.
اززمانی که ازسیمان به عنوان پوشش و عایق بام استفاده گردیده بدلیل ذات اصلی سیمان که پس از مدتی ترک میخورد مشکل اساسی رسوخ آب یا رطوبت آغاز میگردد.
در دهه های اخیرجهت استحکام سیمان ازالیاف بتن و….. استفاده کرده و هنوز نیز تعداد کثیری از سازندگان یا مصرف کنندگان جهت عایق بام از این روش استفاده میکنند و تا حدودی بتن مستحکم تر میشود ولی بدان معنا نیست که بتن ترک نخورد وعایق بام به خوبی انجام شود.
طی چندین دهه برای عایق بام ازایزوگام بصورت رولی یا ورقی به انواع مختلف روی بتن سخت با روش خاصی پوشش میدهند ولی ایزوگام نیز به علت ساختار قیرپس ازمدتی درمقابل سرما و گرما ترک خورده و عایق بام خراب میگردد و این مشکل در اکثر بناها ی معمولی و مدرن و بلند مرتبه صورت میگیرد.
به همین دلیل باید تمامی سازندگان ساختمان با محصولات جدید و فوق پیشرفته آشنا گردند تا مشکلات اساسی راحل کنند.
در صورت آشنائی سازندگان ومصرف کنندگان با انواع محصولات جدید که توسط شیمی دانان صورت گرفته و به مرحله تولید رسیده که شامل انواع عایق رطوبتی مایع: عایق رطوبتی شفاف رقیق،عایق رطوبتی شفاف غلیظ،عایق رطوبتی رنگی(رنگهای مختلف)و……..میتوان با اطمینان خاطر گفت که دیگر نیازی نیست که لازم باشد جهت عایق بام ناچار گردند که بام را تخریب کنند وباسرعت بالا و سبکی محصول قادر خواهند بود به بهترین روش ممکن عایق بام بنا یا عایق بام سوله رامرمت کنند .
عایقهای جدید و پیشرفته قابلیت مقاومت در برابر سرما و گرما و چسبندگی بالا و کشسانی لازم را دارند که علاوه بر استحکام زیاد جهت عایق بام،زیبائی بامی که قبلااز موادی مانند سنگ،کاشی،سرامیک،ساندویچ پنل و…..ساخته شده است را بدون آنکه تخریب کنند از محصولات جدیدعایق بام را به سهولت روی آن اجرا نمایند وبدلیل سبکی محصولات فوق مشکلی ایجاد نمیگرددوزیبائی کفپوشهایی راکه قبلا استفاده نموده اند کاملا قابل مشاهده است .
محصولات جدیدعلاوه بر عایق بام درعایق نما،عایق سوله،عایق مخزن، عایق استخر و………کاربرد دارد.
در مواردی اپوکسی،روکش اپوکسی،کفپوش اپوکسی،کفپوش پلی یورتان و……جهت عایق بندی میتوان موثر باشد.
اهمیت میزان مصرف چسب چند کاره یا چسب صنعتی در ترکیب محصولات جدید نقش بسزائی دارد.
قبلا نیز اشاره گردید موادی مانند:اپوکسی،کفپوش اپوکسی،روکش اپوکسی،کفپوش پلی یورتان بر پایه رزینهای مورد نیاز در مواردی کارآئی عایق را دارد ولی بدلیل ذات این محصولات طول عمرآن به انواع عایق رطوبتی مایع نمیرسد.
جهت جلوگیری از تخریب سریع در هنگام آتش سوزی عایق ضد حریق رنگی یا ضد حریق سیمانی الزامی میباشد.

ارسال یک پیام

Create your account