عایق های گذشته بام و مشکلات آن و کاربرد محصولات جدید

عایق های گذشته بام و مشکلات آن و کاربرد محصولات جدید

عایق های گذشته بام و مشکلات آن و کاربرد محصولات جدید

از زمانی که انواع بناهای ساختمان وانبار یا سوله کارخانجات ساخته شده وهم اکنون نیزدر حال ساخت است در دورانی به دلیل نبود محصولات جدید و مدرن وبخصوص در قرن بیست ویکم بدلیل عدم شناخت محصولات جدید،بیشتر مصرف کنندگان از محصولات قبلی استفاد کرده و هم اکنون نیزروشهای قبلی را اجرا میکنند.
ازمحصولاتی که استفاده میکنند جهت عایق بام،متاسفانه زمان زیادی نمیگذرد که عایق بام خراب میگردد.
مدام با مشکلات رطوبت و نم وخرابی عایق بام روبرو میگردند
در دوران بسیارقدیم خانه های گلی ازگل و کاه جهت جلوگیری از ترک عایق بام استفاده میکردند.
درطی نزدیک به یک قرن جهت عایق بام از سیمان استفاده میکنند وبعد ها با کمک قیر گونی یا ایزوگام سعی برآن دارند که عایق بام را چه در بناها یا انبارها و سوله ها استفاده نمایند وبدلیل ذات قیر که پس از مدتی با تغییرات هوا(سرما و گرما) ترک میخورد وچسبندگی خود را از دست میدهد مشکلات عدیده ای را ایجاد مینماید .
اغلب سازندگان ومصرف کنندگان بناها یا سوله ها و…………مدام با مشکلات رطوبت و نم وخرابی عایق بام روبرو میگردند .
عدم اطلاع رسانی مناسب به سازندگان ومصرف کنندگان جهت معرفی محصولات جدید با تکنولوژی پیشرفته مدام با مشکلات متعددی در عایق بام روبرو میگردند.
در دهه های اخیرمحصولات جدیدی اختراع گردیده است که میتواند تمامی مشکلات عایق بام را برطرف کند.
این محصولات بیشتر کاربرد درعایق بام بنا،عایق انبار،عایق سوله، عایق استخر و عایق مخزن درانواع بناها و کارخانجات و……..دارد که شامل عایق رطوبتی مایع،زیست محیطی وکشسانی بالا با اجرای آسان قادراست تمامی مشکلات قبلی را حل نماید.
محصولات جدید شامل انواع عایق رطوبتی مایع: نانو عایق رطوبتی،عایق رطوبتی شفاف رقیق،عایق رطوبتی شفاف غلیظ، عایق رطوبتی رنگی با کارآئی بسیار بالا و کیفیت بی نظیر با ترکیب چسب چند کاره یا چسب صنعتی عایق بام قابل اطمینانی راایجاد میکند.
لازم به ذکر است محصول جدیدی که ساخته شده است بنام میکروژل بتن جهت ترکیب با بتن قابلیت بتن سخت و بتن سخت رنگی با پیگمنتهای(رنگدانه ها)مختلف کیفیت عایق بام را در حد بسیار بالائی مستحکم میکند و جهت آب بندی و جلوگیری ازرطوبت ونم ورسوخ آب بسیارموثراست.
لازم به ذکر است در طی چند دهه اخیرضرورت استفاده از عایق ضد حریق رنگی و ضد حریق سیمانی جهت جلو گیری از تخریب در آتش سوزی درتمامی بناها و سوله ها الزامی میباشد .
اپوکسی،کفپوش اپوکسی،روکش اپوکسی،کفپوش پلی یورتان،روکش پلی یورتان درمواردی علاوه بر پوشش میتواند نقش عایق را ایجادنماید.
از اطلاعات مقدماتی که در مورد عایق بام ذکر شد با ارائه مطالب وسیعترواطلاعات جامعترمیتوان انواع مصرف کنندگان را با محصولات مدرن آشنا کرد ودراین مقوله سعی برآن است که ابتدا اطلاعات مقدماتی دراختیارمصرف کنندگان قرارگیرد ودرمقالات بعدی باجزئیات بیشتری محصولات جدید(انواع عایق رطوبتی مایع و حرارتی مایع) اطلاع رسانی خواهدشد.

ارسال یک پیام

Create your account