عایق رطوبتی شفاف یا رنگی صنعت راه آهن

عایق رطوبتی شفاف یا رنگی

صنعت راه آهن

از دوران رشد صنعت در اواخر قرن نوزدهم جهت نیازهای مردم به عایق رطوبتی و درآمدزائی بالا سرمایه‌گذارن در صنعت راه‌آهن یا ریلی از شروع اختراع وتولید لوکوموتیوهای با سوخت فسیلی. (چوب – ذغال سنگ – فراورده های نفتی مانند گازوئیل و…..) همانند اکثر صنایع تولیدی و مورد نیاز تغییرات بسیار بزرگی صورت گرفته است.

اهمیت راه‌آهن در ابتدا جهت حمل مسافران و حمل انواع محصولات جهت جابجائی صورت گرفت. در آغاز جنگ‌ها اهمیت ایجاد خطوط ریلی و تولید واگن‌های حمل افراد و انواع محصولات از اهمیت بسیار مهمی برخوردار شد .

اهمیت گسترش و رشد راه‌آهن بقدری ضروری شد که نه تنها حمل مسافرین از اهمیت ویژه‌ای لازم و ضروری بود. بلکه در اغلب جنگ‌ها یکی از از ابزار اساسی بدان توجه ویژه ای مورد توجه قرار گرفت.

پیشرفت صنعت و اهمیت عایق رطوبتی:

راه‌آهن نیز همانند اکثر صنایع روز بروز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نمود. نه تنها در نوع ملزومات لازم جهت سرعت و امنیت بیشتر توجه خاصی صورت گرفت. بلکه در جهت زیبائی و تسهیلات بیشتر جهت حمل و نقل مسافرین نیز اهمیت داده شد.

اغلب کشورهای صنعتی سعی بر آن کردند که صنعت راه‌آهن یا ریلی را با شدت تمام گسترش دهند. بطوری که ازشروع اولین تولید لوکوموتیو و خطوط راه‌آهن تحول بی نظیر صورت گرفته. که با نسل فعلی صنعت ریلی قابل‌قیاس نمی‌باشد. و روز بروز سرمایه‌گذارن در صنعت عایق رطوبتی راه‌آهن رقابت تنگاتنگی دارند. بخصوص در قرن بیست و یکم تولیدات نسل جدید انواع لوکوموتیوها و خطوط ریلی بطور مدام شاهد تجهیزات مدرن در این صنعت میباشیم.

از ابتدای تولید لوکوموتیو تاکنون تمامی قطعات زیر لوکوموتیوها با رنگ پوشش داده میشود. متاسفانه مشکلاتی همانند صنعت خودرو در قطعات زیر لوکوموتیو وجود دارد .

همانطور که شاهد هستیم انواع قطارها از مسیرهایی میگذرند که اغلب در معرض برف و باران و سرما وگرمای شدید قرار میگیرند.

با ذکر این موضوع تمامی قطعات زیر لوکوموتیو در معرض زنگ‌زدگی و پوسیدگی قرار میگیرند. پس از مدتی مصرف‌کنندگان ناچارمیگردند. قطعات تخریب شده یا بهتر است گفته شود پوسیدگی را تعویض کنند. که این مشکل (کاهش مقاومت و خرابی)هزینه‌بر و زمانبر بوده و بار مالی و حتی جانی را در پی خواهد داشت.

راه حل عایق رطوبتی برای صنعت راه‌آهن:

جهت رفع تمامی این مشکلات در زیر لوکوموتیوها  گروهی از شیمیدانان در طی دو دهه اخیرمحصول جدیدی از نسل عایق رطوبتی و عایق حرارتی ساخته‌اند. که بصورت رنگی یا عایق رطوبتی شفاف را پس از اجرا روی قطعات انواع لوکوموتیوهایی که از مصرف سوخت‌های فراوردهای نفتی یا برقی استفاده میکنند. با مقاومت وطول عمر بالا که دیگر مشکلاتی که بدان اشاره شد ،دیگر بوجود نخواهد آمد. این نسل جدید عایق رطوبتی شفاف یا عایق رطوبتی رنگی را میتوان قبل از نصب قطعات ویا بعد از مونتاژکردن لوکوموتیو روی قطعات براحتی بصورت پاششی با تجهیزات جدید و مدرن مانند ایرلس و….اجرا نمود.

 

     

ارسال یک پیام

Create your account