شیوه ساخت انواع استخر و مخزن

شیوه ساخت انواع استخر و مخزن

شیوه ساخت انواع استخر و مخزن

همانطور که قبلا اشاره شد استخرها به دو قسمت تشکیل میشود:استخر تفریحی-استخر صنعتی.
استخرهای تفریحی و صنعتی تنوع زیادی دارد و ابعاد و نوع بهره برادری بستگی به نیاز مصرف کننده دارد.
روش ساخت استخر روی زمین معمولا گود برداری میگردد و پس از آن با شبکه بندی مفتولهای فلزی در قطرهای متفاوت کلاف بندی میشود وسپس با بتن سخت،بتن سخت رنگی از ضخامت ده ساتیمترتا چهل سانتیمتربتن ریزی میگردد.
اگر در مرحله بتن ریزی از میکروژل بتن برای عایق بندی استفاده نگردیده است لازم است پس ازبتن سخت،بتن سخت رنگی عایق رطوبتی مایع شفاف روی سطح بتن استخر صورت گیرد.
اکثرسازندگان برای عایق استخر یاعایق مخزن ازمواد سنتی گذشته مانند قیر گونی،ایزوگام و….. استفاده میکنند و بدلیل ذات قیر که پس از مدتی ترک میخورد با مشکل روبرو میشوند.
در دو دهه اخیر محصولات جدیدی اختراع گردیده که تمامی مشکلات قبلی را حل میکند.
این مواد ازخانواده انواع عایق رطوبتی مایع:عایق رطوبتی شفاف غلیظ،عایق رطوبتی رنگی،بتن سخت،بتن سخت رنگی با ترکیب میکرو ژل بتن میباشد و باکیفیت بی نظیربا طول عمر بالامیتواند جایگزین موادهای قبلی گردد.
در استخرهای تفریحی پس از عایق بندی از رنگ استخری یا کاشی استخری استفاده میکنندودراستخرهای صنعتی معمولا اهمیت اصلی استحکام وعایق بندی استخرمیباشد ونیاز نیست که به آن چیزی اضافه کرد .
در استخرهای صنعتی که پرورش طیوریا آبزیان را انجام میدهند بعضی از مصرف کنندگان به زیبائی استخر اهمیت میدهند و تمایل دارند با رنگ استخری آنرا زیباتر کنند برای کیفیت بالای استخر صنعتی رنگ عایق استخری با کنترل سرما و گرما و چسبندگی و شستشوی آسان میتوان هم زیبائی هم عایق بندی عالی را به این گونه استخرها داد.
در ساخت انواع مخاذن جهت نگهداری انواع موادعایق مخزن اهمیت دارد و با توجه به نوع محصول مخاذن را به اشکال هندسی(استوانه ای،مکعب)روی سطح زمین میسازند و در مواردی مخاذن راپس از گود برداری مخزن مورد نظرشان را با توجه به نوع محصولی که در مخزن نگهداری میکنند مخزن مورد نیازشان را میسازند.
جهت استحکام مخاذن و عایق مخزن تمامی مصرف کنندگان در صنایع از مواد مختلفی استفاده میکنند که درمواردی بدلیل ضعیف بودن مواد عایق مخزن با مشکل روبرومیگردند.
در این مورد نیز محصولات جدید (انواع عایق رطوبتی مایع) کاربرد در عایق مخزن میتواند تمامی مشکلات گذشته را بر طرف نماید.

ارسال یک پیام

Create your account