اهمیت عایق بندی در انواع سوله ها

اهمیت عایق بندی در انواع سوله ها

اهمیت عایق بندی در انواع سوله ها

در مقاله عایق مخزن اشاراتی گردید و اکنون سعی بر آن است که اهمیت عایق سوله را تا آنجا که امکان دارد مرحله به مرحله ساخت انواع سوله وعایق سوله را تشریح کرد.
معمولا سوله روی کف زمین بنا میگردد و با توجه به نیاز مصرف کننده میتوان سوله را یک طبقه یا چند طبقه ساخت و درتمامی ساختار انواع سوله میتوان از محصولات جدید اختراع شده استفاده کرد.
در ابتدا جهت فونداسیون سوله میتوان از میکرو ژل بتن،بتن سخت،بتن سخت رنگی و…..در ترکیب بتن استفاده کرد .
درهنگام ساخت ستونها سازندگان سوله با هر گونه ارتفائی معمولا از تیر آهن استفاده میکنند و جهت دیواره آن از شیوه های مختف استفاده میکنندازقبیل:دیوارچینی با بلوک،آجر،ورق فلزی،ساندویچ پنل و…. .
با توجه به نوع محصولی که برای دیوارچینی استفاده میگردد نوع عایق مورد نیازجهت عایق سوله تعیین میگردد.
اگر دیوار چینی با بلوکی سیمانی یا آجراجرا گردد میتوان از میکروژل بتن،بتن سخت،بتن سخت رنگی استفاده کرد در این بخش در صورت استفاده کردن ازمحصولات فوق مستحکمترین عایق سوله در دیوار انجام میگردد،اگر از انواع ورقهای فلزی استفاده گردد پس از اجرا عایق رطوبتی مایع،عایق رطوبتی شفاف غلیظ،عایق رطوبتی رنگی علاوه بر عایق سوله در سرما وگرما کنترل کاهش دما را دارد و این یکی از مهمترین خواص محصولاتی است که ذکر شد.
در صورت استفاده کردن از انواع عایق رطوبتی مایع،عایق رطوبتی رنگی علاوه برکاهش مصرف دستگاه های سرمایشی و گرمایشی با چسبندگی وکشسانی بالاایده آلترین سوله در اختیار مصرف کننده قرارخواهد گرفت.
تمامی موارد ی که در دیواره های سوله ذکر شد شامل سقف نیز میگردد.
در بعضی از تولیدات جهت جلوگیری از رشد میکروب یا رشد قارچ و….مصرف کننده ملزم است ازاپوکسی،کفپوش اپوکسی،روکش اپوکسی،پلی یورتان،کفپوش پلی یورتان استفاده کند وعلاوه بر مزایائی که اشاره گردید کاربردعایق سوله رانیز دارد و با توجه به نوع تولید ضخامت اپوکسی و نوع اپوکسی تعیین میگردد.
در تمامی سوله ها مانند انواع بناها اهمیت عایق ضدحریق رنگی،ضد حریق سیمانی جهت جلوگیری ازتخریب زود هنگام در هنگام آتش سوزی ضرورت دارد ودربیشتر کشورهای پیشرفته استفاده کردن از عایق ضد حریق رنگی یاضد حریق سیمانی اجباری است.
دربعضی از صنایع جهت تاسیسات یا نگهداری محصولات از استخر یا مخزن استفاده میکنندودرهنگام ساخت ضرورت عایق استخر یا عایق مخزن الزامی است.

ارسال یک پیام

Create your account