اهمیت عایق بندی در استخر

اهمیت عایق بندی در استخر

اهمیت عایق بندی در استخر

در مراحل ساخت انواع استخرها ضرورت دارد پس از گود برداری اهمیت و اجرای عایق استخررا دراولویت قرار داد.
خوشبختانه با محصولات جدیدی که اختراع گردیده است در صورتی که در هر مرحله از ساخت استخرعایق استخر اجرا نگردیده باشد،میتوان در بخشهای دیگرازمحصولات نوین عایق استخراستفاده نمود.
اگردر ساخت استخر ضرورت استحکام و طول عمر بالای استخر در نظر گرفته نشود،مشکلات عدیده ای برای مصرف کننده ایجاد میگردد.
محصولات نوین که قبلا نیز بدان اشاره گردیده است شامل انواع عایق رطوبتی مایع:عایق رطوبتی شفاف غلیظ،عایق رطوبتی شفاف رقیق،عایق رطوبتی رنگی،میکروژل بتن،بتن سخت،بتن سخت رنگی و…میباشد.
در استخرهای تفریحی متنوع علاوه بر اهمیت عایق استخر زیبائی سطوح استخر نیز برای مصرف کننده ارجحیت دارد واغلب سازندگان استخر جهت زیبائی از رنگ استخری یا کاشی استخری استفاد میکنند.
اگرپس از اتمام ساخت استخرعایق بندی مناسبی انجام نگردیده باشد،میتوان بدون تخریب کاشی یا رنگ استخری روی این گونه محصولات عایق استخررا با عایق رطوبتی شفاف غلیظ مشکل را برطرف کرد.
از گذشته تاکنون اکثراستخرهای تفریحی وصنعتی پس ازمدتی بدلیل عایق بندی نا مناسب آب یا مواد دیگری که دراستخرهای صنعتی نگهداری میشود با کندی یا با سرعت بالا ازترکهائی که در استخر ایجاد گردیده است کاسته میشود.
جهت نگهداری ازهرگونه موادی که درانواع استخرهای صنعتی ذخیره میشود،خوشبختانه با محصولات جدید میتوان مشکلات را حل نمود.
بعضی از مصرف کنندگان جهت زیبائی ازمحصولاتی که در چند دهه های گذشته ساخته شده از قبیل:اپوکسی،کفپوش اپوکسی،روکش اپوکسی،پلی یورتان،کفپوش پلی یورتان و….استفاده میکنند.
اجرای این گونه محصولات کاملا تخصصی است و حتما نیاز است از مجریان اپوکسی با تجربه استفاده کرد تا به بهترین شکل ممکن اجرا گردد.
لازم به ذکر است درعایق بندی انواع استخر نیاز به عایق ضد حریق رنگی یا عایق ضدحریق سیمانی نمیباشد و ضرورت تمامی محصولات جدید میزان ترکیب چسب چند کاره یا چسب صنعتی میباشد.

ارسال یک پیام

Create your account