اهمیت اجرای کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان در فرودگاه ها

اهمیت اجرای کفپوش اپوکسی

اهمیت اجرای کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان در فرود گاه ها

همانطور که قبلا ذکر شد اپوکسی یا کفپوش اپوکسی و پلی یورتان یا کفپوش پلی یورتان بدلیل یکپارچه بودن و شستشوی راحت و … در اکثر صنایع کاربرد فراوانی دارد .
علت استفاده قطعی آن در فرودگاهها و محل نگهداری انواع هواپیماها و محل تعمیرات آن بدلیل عدم ریز گردها که تاثیرات مخربی در قطعات الکترونیک هواپیما می گذارد و دلایل عدیده دیگری نیز وجود دارد.
در تمامی فرود گاههای کشورهای مختلف به اهمیت این موضوع پی برده و اجرای آن الزامی می باشد بخصوص در بخش نگهداری – تعمیرات و بخصوص تولید هواپیما اهمیت بسزایی دارد.
در ایران نیز مسئولین به این مهم پی برده اند و سعی بر آن دارند که مکانهای مربوطه ازاپوکسی یا کفپوش اپوکسی یا پلی یورتان یا کفپوش پلی یورتان استفاده گردد و مهم ترین عامل انتخاب کیفیت محصول می باشد
کیفیت این محصول در گروکیفیت چسب صنعتی یا چسب مایع چندکاره میباشد .
روزبروز مصرف اپوکسی یا کفپوش اپوکسی یا پلی یورتان یا کفپوش پلی یورتان در پروژه های فرود گاهی بیشتر می گردد.البته در مکانهائی از فرودگاه ها سطوحی وجود دارد که میتوان از انواع نانوعایق رطوبتی مایع،نانوعایق رطوبتی رنگی،نانو عایق رطوبتی مایع شفاف غلیظ،نانوعایق رطوبتی مایع شفاف رقیق جهت استفاده از سطوح خاص استفاده کرد و درمواردی عایق مخزن یا عایق لوله و مخاذن در تاسیسات،رنگ نما،رنگهای عایق دار در پارکینگ هواپیماهاو…… استفاده کرد.
اپوکسی یاکفپوش اپوکسی را معمولا در مکانهای سر پوشیده و پلی یورتان یا کفپوش پلی یورتان را در فضاهای باز بدلیل آنتی یووی بودن و کشسانی استفاده می کنند علاوه برآن میتوان ازنانوعایق مایع،نانوعایق رطوبتی رنگی،نانوعایق رطوبتی شفاف رقیق،نانو عایق رطوبتی مایع شفاف غلیظ کارئی آن جای:ایزوگام،پشم شیشه،پشم سنگ،الیاف سرامیک و الاستومری استفاده کرد.
بخصوص با گران شدن قیمت اپوکسی و هزینه بالای مجریان اپوکسی گزینه مناسبی است.
ناظرین بین المللی جهت بازرسی و ارتقاء کیفیت فرودگاهها یکی از پارامترها را اجرای اپوکسی یاکفپوش اپوکسی و پلی یورتان یا کفپوش پلی یورتان در نظر می گیرند و سرباز زدن از این روش مانع گواهینامه های تایید مکانهایی است که در صنایع هواپیمایی فعال می باشند.
و در چند ماهه اخیر با افزایش قیمت اپوکسی و مجریان اپوکسی مشکلات زیادی ایجاد گردیده است.
لازم به یاد آوری است در این مجموعه ها ضرورت ضد حریق رنگی یا ضد حریق سیمانی الزامی است و کمک شایانی در محیطهای فوق انجام میدهد.
ضمنا در سطوح خاصی میتوان از بتن سخت رنگی با ترکیب میکروژل بتن اجرای ماله پروانه یا بتن سخت و افزودن میکرو ژل بتن اجرای ماله پروانه و نانوعایق رطوبتی مایع،نانو عایق رطوبتی رنگی،نانو عایق رطوبتی مایع شفاف غلیظ ،نانوعایق رطوبتی شفاف رقیق ودر موارد بعضی از سطوح و تجهیزات ازقبیل: کف محیط،دیواره و بام پناه گاهای هواپیما،عایق مخاذن و عایق لوله و مخاذن صنعتی در بخش نگهداری وپشتیبانی هواپیما بهترین کاربرد را دارد.
عامل کنترل و کند شدن خرابی سازه در صورت استفاده از چسب صنعتی یا چسب مایع چند کاره و کند شدن تخریب سوله ها در صورت آتش سوزی عایق ضد حریق رنگی وضد حریق سیمانی الزامی میباشد وبا توجه به کیفیت بالای آن میتواند مشکلات را به حداقل برساند.
با توجه به مقاومت اپوکسی یا کفپوش اپوکسی و پلی یورتان یا کفپوش پلی یورتان لازم است تولید کنندگان اپوکسی و مجریان اپوکسی قدرت و میزان دوام آنرا به مصرف کنندگان اطلاع رسانی کنند زیرا بدلیل ذات اپوکسی یا کفپوش اپوکسی و پلی یورتان یا کفپوش پلی یورتان هر چند وقت یکبار باید روی سطح را بدلیل خط وخشهائی که می افتد باز سازی کرد وچون قیمت اپوکسی و مجریان اپوکسی گران شده است ترمیم یا باز سازی آن با مشکلات روبرو گردیده است.
اگردر موارد خاصی بتن سخت رنگی بااستحکام وزیبائی با ترکیب میکرو ژل بتن اجرای ماله پروانه و بتن سخت با افزودن میکرو ژل بتن و میزان چسب صنعتی یا چسب مایع چند کاره و در صورت نیاز از نانو عایق رطوبتی مایع،نانو عایق رطوبتی رنگی،نانوعایق رطوبتی مایع شفاف غلیظ،نانو عایق رطوبتی شفاف رقیق در حد لازم در محیط مورد نظراستفاده گردد و زمان تخریب و باز سازی آن دیرتر خواهد بود وحتی میتواند در مکان هائی جایگزین:ایزوگام،پشم شیشه،پشم سنگ،الیاف سرامیک و الاستومری گردد.
در مورد عایق ضد حریق رنگی و ضد حریق سیمانی نیز نقش چسب صنعتی یا چسب مایع چند کاره نیز در مقاومت و نگهداری پوشش از اهمیت ویژه ای برخورداراست.

ارسال یک پیام

Create your account