عایق رطوبتی شفاف: صنعت چوب

عایق رطوبتی شفاف: صنعت چوب

عایق رطوبتی ازدوران بسیار گذشته یا بهتر است گفته شود از قرن‌های بسیار طولانی درخت و بخصوص چوب ارزش بسیار مهمی داشته که بطور مختصر بدان پرداخته میشود.

با مطالعه از آن دوران طبق اسناد و شواهد ماندگار تاریخی انسانها در ابتدا از محصول درختان جهت مواد غذائی و حتی دارو استفاده میکردند و بتدریج که دوره استفاده از چوب درختان کاملا مشخص نیست از جه زمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. انسانهای اولیه از چوب درختان در ابتدا به عنوان آتش جهت سرما و سپس جهت پخت مواد غذائی استفاده میکردند. دوران طولانی چوب درختان به این شکل استفاده میگردید.

به مرور زمان از چوب وسایل مختلفی ساخته شد. از قبیل ظروف مختلف و با آغاز جنگهای قومی یا قبیله‌ای از چوب ابزارهائی مانند تیر و کمان و…..ساخته شد .

موارد استفاده:

جهت حمل افراد از کالسکه که بخش زیادی از کالسکه از چوب ساخته شد.

در شروع پیدایش صنعت از چوب استفاده‌های زیادی شده وتاکنون نیز ادامه دارد که مختصر بدان پرداخته میشود.

در گذشته نه چندان دور از چوب جهت تولید مخاذن و حتی بشکه و…. استفاده میگردید. با توجه به رشد صنعت و تولید انواع مواد جهت تولید مخاذن و انبارها و…..  جایگزین گردید.

از قرن نوزدهم تا کنون چوب جایگاه خاصی در تولید درب وپنچره و مبلمان و نمای ساختمان و…. پیدا کرده است و یکی از دلایل انتخاب چوب زیبائی وکنترل سرمایشی و گرمایشی آن است.

درکشورهای اسکاندیناوی(نروژ – سوئد – دانمارک – سوئد)دو عامل اصلی اغلب مردمان آن کشور را تشویق یا بهتراست گفته شود ملزم کرده تا از چوب درختان جهت ساخت بنا استفاده بهینه کنند.

منابع اصلی:

عامل اول و مهم وجود جنگلهای پر بار از درختان که از کیفیت بالائی برخوردار است. عامل دوم سرمای بسیار شدید که چوب مهمترین گزینه جهت کاهش سرما به داخل سرما میباشد. به تناسب اکثر کشورها از هزینه بالائی برخوردار نیست. از گذشته دور تاکنون مردم این کشورها جهت ساخت بنا از چوب بسیار اعلا استفاده میکنند. در اغلب این کشورها یکی از مهمترین صادرات محصولشان به موازات نفت صادرات چوب فرآوری شده به اشکال مختلف(پارکت – نما – و……)را به عنوان منشا درآمد از آن بهره‌وری میکنند.

در اینجا عایق رطوبتی شفاف غلیظ و عایق رطوبتی شفاف رقیق جهت مقاومت کاربرد چوب در بناها نقش اساسی دارد.

همانطور که میدانیم درختان بسیار متنوع هستند. کیفیت چوب آنها متفاوت است. با هر کیفیتی که داشته باشد در مقابل دما و برف و باران  و عوامل دیگر مقاوم نبوده و دچار پوسیدگی و کج شدن و خرابی چوب میگردد.

در همین راستا ومشکلاتی که بطور مختصر از آن نام برده شد نسل جدید رنگ عایقهای رطوبتی شفاف غلیظ وعایق رطوبتی رقیق تمامی مشکلات فوق را بر طرف میکند .

اهمیت عایق رطوبتی:

اگر روی سطح چوب قبل از تولید و بخصوص بعد از تولید با ابزارهائی هم چون(قلم – پیستوله – ایرلس و…) لایه نازکی از عایق رطوبتی شفاف غلیظ یاعایق رطوبتی رقیق پوشانده شود. چوب آغشته به رنگ عایق رطوبتی شفاف غلیظ یا عایق رطوبتی شفاف رقیق در تمامی محیط‌های سرما و گرما و برف و باران ازمقاومت بسیار بالائی برخوردار خواهدشد. این محصول جدید تحول مناسبی را در صنعت چوب ایجاد خواهد کرد.

بدلیل ساختار این نوع رنگ عایق در صنعت درب و پنجره و مبلمان علاوه بر مقاومت میتواند جایگزین سیلر و کیلر که اکثر تولید کننده گان جهت مقاومت وزیبائی از آن استفاده میکنند را ترغیب میکند. جهت مزایای تامل برانگیز عایق رطوبتی شفاف غلیظ و عایق رطوبتی شفاف رقیق را جایگزین محصولات قبلی بنمایند.

خواص و مقاومت عایق رطوبتی بقدری بالاست که اگر مصرف‌کننده تمام سطح را از عایق رطوبتی شفاف غلیظ یا عایق رطوبتی رقیق بپوشاند. میتوان آن را در آب غوطه ور کرد تا هر زمانی که تولید کننده جهت اطمینان از محصول مطمئن گردد. بدون آنکه آسیبی به چوب وارد گردد. بدون هیچ گونه آسیبی میتواند از محصول تولید شده از چوب را با اطمینان خاطراستفاده نماید.

یکی از کاربردهای موثرعایق رطوبتی شفاف غلیظ یا عایق رطوبتی شفاف رقیق استفاده آن در مجموعه های ورزشی در داخل سونای خشک که صرفا از چوب استفاده میگردد.

این محصول در تمامی تولید صنایع چوب کاربرد داشته وکاربرد لازم آن بستگی به مصرف کننده دارد.

 

 

ارسال یک پیام

Create your account