عایق رطوبتی: انواع انبار

عایق رطوبتی

انواع انبار غلات – میوه – محصولات غذایی

عایق رطوبتی معمولا انبارها با توجه به نوع محصول وشرایط مورد نیازساخته میشوند. مصرف‌کنندگان انواع انبارهای(سوله‌ای – استوانه‌ای – چادری – کپری و…….)  جهت نگهداری محصولات و نگهداری مناسب از محصولات اقداماتی را در پیش میگیرند. تا در سرمای شدید و گرمای شدید وحتی جلوگیری از حشرات موذی یا کپک زدن بعضی از محصولات بخصوص انواع غلات(گندم –جو – سویا – و…..)و انواع میوه جات آسیب نبینند. جهت بهتر نگهداشتن محصولات از انرژی (سرمایشی – گرمایشی )با هزینه بسیار بالا استفاده می‌کنند.

بعضی از تولیدکنندگان بر مبتنی قانون بخصوص در تولید دارو مکلف شده‌اند تا کف کارخانه و انبارها را با اپوکسی پوشش دهند. این گزینه مناسبی جهت کف می‌باشد ولی اکثر تولیدکنندگان دارو به داوار و سقف آن از لحاظ آنتی باکتریال و رشد میکروب اقدام خاصی نکرده‌اند. با پوشش‌های جدید عایق رطوبتی براحتی می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.

در اکثر کشورهای پیشرفته تمامی سالن ( کف – دیوار – سقف ) با مواد مناسبی پوشش داده می‌شود. محیط داخل سالن تولیدی و انبار از لحاظ بهداشتی ایزوله میشود تا آلودگی در تولید و پس از تولید ایجاد نگردد.

نحوه نگهداری:

با توجه به دقت جهت نگهداری محصولات باز هم مصرف‌کنندگان با مشکلاتی روبرو میگردند. در صورت آسیب دیدن محصولات خسارت غیر قابل جبرانی را متحمل می‌شوند. از گذشته تاکنون این مشکل وجود داشته و لطمات زیادی به انواع محصولات وارد گردیده است.

با توجه به نیازحل این مشکلات اساسی در بیشتر انبارها با تنوع محصولات مختلف تیمی از شیمی دانان جهت رفع اساسی این معضل مهم تلاش فراوانی بکار برده اند تا محصول مناسبی را تهیه کنند که بیشتر مشکلات مصرف کننده گان و عرضه کننده گان انواع محصولات در نگهداری طولانی مفید واقع شود.

این محصول نوعی عایق رطوبتی و حرارتی است. این عایق بصورت انواع رنگ‌ها و عایق رطوبتی شفاف غلیظ که موجب کنترل دما (سرما – گرما)و….میگردد. بدلیل یکپارجه بودن محصول پس از اجرا داخل محیط انواع انبارها (غلات – میوه – مواد خام اولیه – دارو-مواد خوراکی و……..) علاوه بر کنترل سرما و گرما این محصول آنتی باکتریال و…..میگردد.

خواص عایق رطوبتی:

این خواص در عایق رطوبتی شفاف ورنگی یکی از مهمترین و با ارزشترین خصوصیاتی است. مصرف‌کننده را دیگر با مشکلات قبلی و خرابی محصول و هزینه بسیار بالا جهت دمای محیط مواجه نمی‌کند.

این محصول مانند دیگر عایق‌های رطوبتی شفاف ورنگی مایع بر پایه آب و زیست محیطی می‌باشد.

زمان انبارداری قبل از مصرف در دمای بالای 5 درجه نگهداری شود.

(هزینه کم – مقاومت بالا – زیبائی – اجرای آسان)

 

ارسال یک پیام

Create your account