عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر

عایق‌کاری بعد از گودبرداری:

 از گذشته دور تاکنون جهت اجرای عایق رطوبتی ساخت انواع استخرها جهت شنا کردن(تفریحی ) استخر صنعتی(پرورش انواع حیوانات آبزیان یا پرنده گان ) انواع حوضچه های صنعتی و…….

بعد از گود برداری و آماده سازی جهت بتن ریزی طبق نیاز مصرف کننده(طول – عرض – ارتفاع) محاسبه میگردد. اغلب با مش‌بندی یا شبکه‌بندی با مفتول با اندازه های متفاوت اجرا میگردد و سپس بتن را به داخل شبکه فلزی میریزند.

طبق ساختارسیمان که در بعضی از مناطق در معادن یافت میشود. سیمان از کیفیت‌های متفاوتی برخوردار است. پس از فرآوری مشتریان بر مبنای و نوع کاربرد محیطشان و بهره‌برداری از استخر مد نظرشان سیمان متناسب با کاراییشان را انتخاب کرده و به روش‌های معمول در مکان مورد نظر استفاده میکنند.

در واقع ذات سیمان ترک است که یکی از مواد کانی یا معدنی می‌باشد. بعد از مدتی سیمان که تبدیل به بتن شده است بمرور زمان با مواجه شدن در واکنش‌های مختلف (سرما – گرما – رطوبت – آب و…….) بمرور زمان ترک بر میدارد و مشکلات عدیده ای را از جمله:

( کاهش آب استخر –ترک بتن –ایجاد خزه و….)ایجاد می‌نماید .

مشکلان عایق‌ها:

همین مشکل مهم عده‌ای از شیمی دانان را برآن داشته با توجه به مصرف فراوان در اغلب پروژهای عمرانی وساختمانی و……..که در حوزه عایق بتن و جلوگیری از ترک بتن فعالیت کنند.

 جهت حل مهم این مشکل بعضی از شیمیدانان را بر آن داشت تا با تلاش فراوان و آزمایش‌های متعدد محصول جدیدی را در صنعت عایق‌های رطوبتی مایع جهت ترکیب بتن فرآوری کنند. حاصل این تلاش بعد از مدت طولانی عایق رطوبتی مایع بر پایه آب و ترکیب آن با بتن مشکل را برطرف نمود.

 قبل از اجرای بتن همزمان عایق رطوبتی با بتن مخلوط می‌گردد. بدلیل کشسانی و ساختار آن دیگرانواع استخر ترک نخواهد خورد.

 عایق رطوبتی بتن از آخرین روش‌های دانش شیمی جهت رفع ترک خوردگی سیمان و ماندگاری بالای بتن ساخته شده است.

 

میزان مصرف عایق رطوبتی در هر متر مکعب بتن بسیار مناسب بوده و از نظر هزینه برای مصرف کننده توجیح اقتصادی دارد.

عایق مورد نظر به دو شکل متفاوت ساخته شده است که قابل استفاده در انواع استخرها می‌باشد. با توجه به ترکیبات مواد اولیه  میزان مصرف آن متفاوت می‌باشد.

 

 عایق رطوبتی_ میزان و روش مصرف:

 

نوع اول آن میزان مصرف در هر متر مکعب ده لیتر می‌باشد. که با توجه به ضخامت بتن هر ده سانتی متر یک لیتر ماده عایق رطوبتی فوق ترکیب می‌گردد.

زمانی که سیمان آماده گردید به میزان لازم عایق رطوبتی را ترکیب نموده وسپس با روش‌های متدول اجرا می‌گردد.

در هنگام ترکیب با بتن آماده به محصول فوق آب اضافه نگردد. در صورت بی‌توجهی و افزودن آب به (میکرو ژل بتن)   میزان کشسانی عایق رطوبتی کمتر خواهد شد.

 مهمترین پارامتر مسلح کردن بتن (کشسان بودن) این محصول است. حتما باید این نکته مهم در نظر گرفته شود و پس از اطمینان از میزان ترکیب عایق رطوبتی(میکرو ژل بتن) میتوان بتن ریزی را انجام داد.

محل نگهداری این محصول نسل جدید عایق‌های مایع بدلیل پایه آب حتما باید در دمای بالای 5 درجه نگهداری شود .

 

 

ارسال یک پیام

Create your account